Domů
/

Blesková pomazánka z chia semínek a ovoce

Chia semínka jsou bohatá na vlákninu a esenciální mastné kyseliny. V kuchyni jsou doslova zázračnou ingrediencí pro každého, kdo má rád něco neobvyklého. Během přípravy totiž kolem sebe vytvoří pevný gel a zároveň si zachovávají svěží chuť.

Najednou je tu množství způsobů, jak je připravit.

 

Já jsem si k dnešní soutěži o troje tyto chia kartičky s recepty připravila recept, který je neskutečně jednoduchý.

Takže máte nějaké to ovoce v mrazáku? Letní zbytky jahod, borůvek nebo ostružin?

V dubnu už s nimi není moc zahnutí, všichni se těšíme na novou sezónu, takže proč si neudělat s pár lžícemi chia semínek a zbytky z mrazáku, dobrou jednoduchou ovocnou pomazánku?

 

Mixovaná chia ovocná pomazánka

Ovoce nechte rozmrazit a nechte kratince projít varem. Uvolní se veškerá šťáva. Potom můžete všechno rozmixovat a propasírovat (například u jahod), nebo už provařené ovoce propasírovat tak, jak je (například u těch ostružin). Znovu ohřejte k bodu varu, oslaďte dle chuti, nechte rozpustit cukr a do vlažné ovocné šťávy vmíchejte několik lžic chia semínek. Zhruba na 100 ml šťávy necelá lžíce semínek – ale záleží na tom, jak moc chcete mít pomazánku hustou.

Samozřejmě se vše dá udělat i bez tepelné úpravy a z čerstvého ovoce, tady ale v receptu počítají s tím, že nám bude nějaký den ležet v ledničce. Na čerstvé křupavé pečivo je takhle čerstvá křupavá pomazánka úplně skvělá.

Stejně tak se hodí do ovesných kaší nebo do jogurtu. Věřím, že jí mnoho v té ledničce nezbyde, takže… takže to vaření můžete možná úplně vynechat, tohle stejně moc dlouho nevydrží.

Je báječné, jak se semínka v krvavě rudé pomazánce vyjímají!

 


 

Chia semínka:

 

Vyznačují se vysokým obsahem vitamínů, minerálních látek a antioxidantů. Díky svým bílkovinám jsou zajímavé nejen pro sportovce, ale také pro vegetariány a vegany. Kromě toho na sebe vážou velké množství vody a tento gel může sloužit jako rostlinná náhražka vajec nebo oleje. Zároveň v organismu podporují pohyb střev a působí také detoxikačně. Kromě velkého obsahu vlákniny v nich najdete také nenasycené mastné kyseliny, např. omega 3, vitamíny A, B, E, vápník a hořčík a velké množství pro tělo dobře využitelných bílkovin.

Inspirace kartičkami receptů: Chia (Synergie Publishing, 2017), www.synergiepublishing.com

 

Menu

v e-shopech od (Zdroj: Heureka.cz)

SK na Facebooku

Přihlášení

Mám zájem o novinky



Naše projekty